Story of My Cats: Oggy dalam kenangan…..

salam, 

Dah lama tak menulis di sini(atau dimana2 pon). Tapi untuk entry kali ni aku/saya (apa kata ganti nama yang aku/saya selalu guna ek? aku ke saya? ke i je? tak ingat dah) akan menulis tentang kisah yang sedih. Bukan sedih yang menyentuh perasaan atau sedih yang terharu tapi sedih yang rasa macam nak menangis sorang2 malam ni sebelum tidur.huhu~

Photobucket

Masih ingatkah dengan kucing kesayangan saya aku(aku macam best sikit kot) Oranges ‘The Star Scream’ Oggy aka Oggy. Dia dah mati. Baru je mati tadi. Mati dalam genangan air liur dan najis nya sendiri. Mungkin foodborne intoxicatin atau mungkin dia mati kerana neurotoxin dari serangga2 atau ular2 berbisa yang menyebabkan hilangnya fungsi2 voluntari kucing itu. Atau mungkin oleh chemical intoxication seperti polychlrinated biphenyls atau phrethroids. Aku tak tahu.

Photobucket

Aku terniat nak buat otopsi keatas mayat (or should i say bangkai?) Oggy. Surgical kit/instrument  murah cap jenama RENZ dah ada tapi sayang aku tak ada operation table. So, siapa2 yang ada menjual operation table yang murah sila beritahu aku supaya lain kali apabila kucing aku mati lagi aku boleh cari tahu apa cause of death nya, oke?

 

p/s- ini bukan sambungan entry Story of My Cats. This is totally different story, but with the same title and  character. Aku dah tak ada mood nak sambung cerita tu. Kucing aku dah mati. Huhu~ sedih tau…

3 Responses

  1. sabo adi…sabo!

  2. orange “the star scream” oggy…
    huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu~
    uncle oggy dh xdk…
    huhuhuhuhuhuhuhuhuhuhuhu~
    T_T

  3. sian nye adi..jgn nanges mlm2 sorng2 ok?

Leave a Reply

