Sepetang di dusun buah-buahan (tak la sampai sepetang pun)

Salam,

Petang tadi aku pergi kait buah rambutan dekat dusun buah-buahan belakang rumah aku. Sebenarnya bukan aku yang kait, abang Uda yang kait. Aku tolong kutip dan letak dalam plastik je.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Ada lagi satu jenis buah yang dikutip tadi. Dia adik-beradik rambutan juga tapi dia takdak bulu2. Buah pulasan. First time aku makan buah ni banyak2. Sebelum ni makan kalau ada orang bagi ja.

Photobucket

Photobucket

Isi dekat dalam pun macam rambutan.

Photobucket

Rasa dia macam rambutan + laici. Tapi macam lain sikit. Payah nak describe. Abang Uda kata isi dia keras dari isi rambutan.

Photobucket

Tahun ni tak banyak sangat buah yang menjadi dekat dusun ni macam tahun2 lepas. Banyak yang dah nak habis. Manggis pun dah nak habis. Rambutan pun tinggal lagi satu pokok ja yang tak harvest lagi. Tapi buah dokong ada lagi. Tak masak sangat lagi. So siapa2 yang nak makan buah dokong sila datang cepat2 sebelum buah dokong pun habis juga. 🙂

Photobucket

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: